.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سخنان رهبر انقلاب در دیدار با مدیران کشور

رهبر معظم انقلاب اسلامي با انتقاد از كساني كه به نام «عقلانيت، اعتدال و پرهيز از جنجال» بدنبال تضعيف اصول انقلاب هستند افزودند: اين اشخاص، از پايداري بر اصول اسلام كه خواست قلبي ملت است، خسته شده اند اما اين خستگي را به مردم نسبت مي دهند.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي عصر امروز در ديدار روساي سه قوه و مسئولان و مديران بخشهاي مختلف نظام، صبر و پايداري بر اصول و مباني اسلام و انقلاب را، موجب پيشرفت بيشتر در عرصه هاي گوناگون خواندند و با اشاره به حاكميت عقلانيت بر اركان نظام افزودند: اين عقلانيت زمينه ساز تلاش بي وقفه براي تحقق آرمانهاي اسلامي و انقلابي است.
ايشان با اشاره به تأكيد قرآن كريم بر استعانت و ياري جستن از صبر و صلاة، توجه به ارتباط اين دو عنصر سعادت بخش را ضروري خواندند و افزودند: اگر صبر و پايداري، به روح نماز يعني توجه به منبع لايزال الهي و ذكر و خشوع متصل شود، استقامت انسان هيچگاه پايان نمي يابد و در اين صورت هيچ وقفه اي در مسير حركت انسان و جامعه به سمت قله هاي مادي و معنوي از جمله قله هاي علم، ثروت، اقتدار سياسي و اخلاق و معنويت پيش نخواهد آمد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ماه رمضان را فرصتي گرانبها براي خودسازي و تقوا و دستيابي به حقيقت صبر و صلاه برشمردند و خاطرنشان كردند: صبر بر طاعت پروردگار، پايداري در برابر معصيت، و صبر در مصيبت، در مسائل فردي مشكل گشاست و نكته مهم اين است كه صبر و پايداري مسئولان در اين سه عرصه و در مسائل عمومي و ملي، زمينه هاي توفيقات ملت را در عرصه هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي – فرهنگي و ديگر زمينه ها فراهم خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي پايداري مسئولان در خدمت به مردم و انجام دادن وظايف محوله، خودداري از اقدام يا تصميمي كه پيامدهاي منفي آن متوجه مردم مي شود و صبر و استقامت در مقابل مصائبي همچون هجمه تبليغاتي سياسي استكبار به نظام را از نمونه هاي كاملاً ضروري صبر مسئولان خواندند.
ايشان صبر و پايداري بر اصول و آرمانهاي انقلاب و حفظ جهت گيريهاي نظام را، مهمترين جلوه استقامت مسئولان و مديران نظام دانستند و خاطرنشان كردند: جمهوري اسلامي بر اساس مباني اسلام شكل گرفته است و بايد با صبر و استقامت اين مباني را به تمام اركان و اجزاي نظام، توسعه داد.
حضرت آيت الله خامنه اي، مخالفت نظام اسلامي با «ظلم و استكبار و استبداد بين المللي و استبداد داخلي» را مبناي دشمني زورگويان جهاني با ملت ايران برشمردند و افزودند: مستكبران جهاني ما را به خوبي مي شناسند و ما نيز چنگالهاي خونين و باطن متجاوز و مداخله گر آنان را در زير ظاهر مخملين آنها به خوبي مشاهده مي كنيم بنابراين رويارويي استكبار با نظام اسلامي، نوعي مقابله ذاتي و مبتني بر شناخت متقابل است.
رهبر انقلاب اسلامي پايداري مسئولان بر اصول و مباني را مظهر صبر حقيقي برشمردند و تأكيد كردند: ستمگران جهاني با شبكه رسانه اي خود درباره قصاص اسلامي، اقتصادي اسلامي، قانون اسلامي، شكل حكومت اسلامي و مسائل ديگر جنجال آفريني مي كنند اما همه مسئولان نظام همچنان بر اصول اسلام و انقلاب پاي مي فشارند.
ايشان حاكميت عقلانيت بر تمام اركان نظام را خاطرنشان كردند و افزودند: عقلانيت هرگز به معناي تسليم و سازش نيست بلكه معناي حقيقي آن تلاش براي تعميق مباني و يافتن راههاي نيل به ارمانها و اهداف انقلاب است.
حضرت آيت الله خامنه اي با انتقاد از كساني كه به نام «عقلانيت، اعتدال و پرهيز از جنجال» بدنبال تضعيف اصول انقلاب هستند افزودند: اين اشخاص، از پايداري بر اصول اسلام كه خواست قلبي ملت است، خسته شده اند اما اين خستگي را به مردم نسبت مي دهند.
ايشان افزودند: در كنار ايستادگي بر شعارها و اصول انقلاب اسلامي، مردمداري، كار براي مردم، دل سوزاندن براي مردم، اهميت دادن به آرا و احساسات مردم از مسائل مهمي است كه مسئولان بايد به آن توجه جدي كنند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: هنگامي كه مسئولان نظام به مسلمان بودن و مخالفت با استكبار و استبداد و همچنين به خدمتگزاري به مردم افتخار كنند، مردم نيز خرسند خواهند شد و آنها را دوست خواهند داشت.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه پايبندي به شعارهاي انقلاب اسلامي هيچ منافاتي با حركت كشور به سوي پيشرفت ندارد افزودند: دشمن همواره سعي كرده است اينگونه القا كند كه با ايستادگي بر ارزشهاي اسلام و اصول انقلاب اسلامي، پيشرفت امكان پذير نيست در حاليكه برخلاف اين القائات، پيشرفتهاي عظيم كشور به واسطه ايستادگي بر شعارها و اصول بوده است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به پيشرفتهاي شگرف در علم و فناوري خاطرنشان كردند: برخي از اين پيشرفتها، در كشور و برخي هم در دنيا بي سابقه است و ايران را جزو معدود كشورهاي داراي اين فناوري ها قرار داده است.
حضرت آيت الله خامنه اي موضوع فناوري هسته اي را تنها يك نمونه از پيشرفتهاي متعدد علمي كشور برشمردند و خاطرنشان كردند: كشور عزيز ما در عرصه آباداني و عمران و توسعه زندگي مردم نيز به پيشرفتهاي خوبي دست يافته است.
ايشان برخي نوشته ها و سخنان كه موفقيت ها و دستاوردهاي بزرگ ملت ايران را در عرصه هاي مختلف زير سوال مي برند، توهين به مردم خواندند و افزودند: سي سال بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و بيست سال بعد از رحلت امام خميني (ره)، ملت ايران همچنان به شعارهاي انقلاب افتخار مي كنند و جواناني كه نه دوران امام (ره) و نه دوران جنگ را ديده اند، در بيان و هنر و شعر خود ستايشگر قله هاي عظيم حركت ملت ايران هستند كه اين مسئله اي بسيار با ارزش و با اهميت است.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود در نظر گرفتن رضايت مردم در تصميم ها و اقدامات را پسنديده و خوب دانستند و خاطرنشان كردند: مسئولان اجرايي بايد در همه تصميم ها و اقدامات، عمل به تكليف را اولويت اصلي خود قرار دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين مسئولان اجرايي را به پرهيز از افراط و تفريط در تصميم هاي كلان توصيه و تأكيد كردند: حركت هاي كلان نبايد به دليل ترس از انجام نشدن و يا بد انجام شدن، متوقف شود، ضمن آنكه در اينگونه تصميم هاي كلان نبايد بي محابا و شتاب زده عمل كرد.
ايشان با اشاره به طرح تحول اقتصادي و موافقت همه اهل نظر با كليات آن افزودند: اظهارات رئيس جمهور محترم مبني بر اينكه طرح تحول اقتصادي بر اساس قانون، با تأني و در نظر گرفتن همه جوانب، و با هماهنگي مجلس اجرا خواهد شد مايه خرسندي است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: در مسائل مهم همچون طرح تحول اقتصادي و اجراي سياستهاي كلي اصل 44، همكاري سه قوه در عمل و گفتار بسيار ضروري است.
در اين ديدار آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور با تأكيد بر وحدت و همدلي قواي سه گانه براي پيشبرد اهداف نظام، خدمت به مردم و تحقق پيشرفت و عدالت گفت: كار كارشناسي، برنامه محوري، تحول گرايي، جوان گرايي، قانون گرايي، سعه صدر و بردباري، مردم محوري و خدمت به مردم، و عدالت محوري از مهمترين ويژگيهايي است كه در ميان خدمتگزاران مردم در دولت نهم نمود دارد.
رئيس جمهور همچنين با اشاره به برخي آمارها و اعداد و ارقامِ مربوط به عملكرد دولت در بخش هاي مختلف افزود: در طول 3 سال گذشته زمان احداث طرحهاي ملي، دو سال و نيم كاهش يافته است و در بخش واگذاريها نيز، تا پايان مرداد 87، سي و سه هزار و ششصد ميليارد تومان واگذاري انجام شده كه بيش از 10 برابر واگذاريهاي قبل از دولت نهم است.
احمدي نژاد، رشد معاملات و رشد حجم بورس را تصاعدي خواند و گفت: شاخص كل بورس در سه سال گذشته، هشتاد درصد رشد داشته است.
رئيس جمهور طرح بنگاههاي زودبازده را يكي از طرحهاي مهم دولت در جهت عدالت و كاهش بيكاري برشمرد و افزود: رقم بيكاري كه در سال 84، يازده و شش دهم درصد بود در ابتداي سال 87 به نه و شش دهم درصد رسيد.
احمدي نژاد با اشاره به سه برابر شدن بودجه بخش فرهنگي و افزايش 5/2 برابري دانشجويان تحصيلات تكميلي و رسيدن تعداد مقالات علمي نمايه شده به سيزده هزار مقاله خاطرنشان كرد: بودجه پژوهشي كشور به 2 برابر افزايش يافته و يك حركت شتابان علمي در كشور آغاز شده است.
رئيس جمهور با يادآوري سفرهاي استاني دولت نهم و ارتباط بدون واسطه دولت با مردم در سراسر كشور گفت: در 36 ماه گذشته، 43 سفر استاني انجام شده و علاوه بر اين سفرها رئيس جمهور هفده سفر كاري هم به استانها داشته است ضمن آنكه وزرا و مسئولان نيز به طور متوسط بيش از 30 سفر استاني داشته اند.
وي همچنين با اشاره به طرح تحول اقتصادي افزود: دولت و مجلس مصمم هستند با دقت، رعايت همه جوانب و پرهيز از شتابزدگي، اين طرح را اجرايي كنند.
احمدي نژاد با تأكيد بر غالب بودن گفتمان انقلاب اسلامي در 3 سال گذشته و ايستادگي مسئولان بر آرمانها و ارزشهاي انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: سياست فعال خارجي دولت، فرصت هاي استثنايي را براي ملت ايران و ساير ملتها در عرصه جهان فراهم كرده است.
رئيس جمهور افزود: در 3 سال گذشته با حدود 90 رئيس دولت در داخل و خارج از كشور ديدار و گفتگو شده است.
وي با اشاره به موقعيت مطلوب نظام اسلامي در عرصه جهاني برغم فشارهاي سنگين سياسي، تبليغاتي و اقتصادي، تأكيد كرد: مسئولان نظام با آگاهي و ايمان عميق و همبستگي ملي در دفاع از اين نظام و ارزشهاي اسلامي تا آخر ايستاده اند و حسرت عقب نشيني از اصول و ارزشها را بر دل استكبار خواهند نشاند.
در پايان اين ديدار، نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي اقامه شد و حاضران روزه خود را به همراه حضرت آيت الله خامنه اي افطار كردند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.